21 september.

Back in Bangkok!
Vi bestämde oss för att åks tillbaka hit lite tidigare än planerat då det har regnat i två hela dagar då vi var på Phi Phi. Så typiskt när vi hade hyrt världens mysigaste bungalow precis vid vattnet med egen strand och allt! Men men livet går vidare antar jag?! Så nu tänkte vi unna oss själva lite massage och shopping istället, så kanske humöret blir på topp igen! Och vi har ju trots allt pool om solen skulle få för sig att kika fram. Men först sova ett par timmar efter 14 timmars bussresa!

18 september.

Igår hyrde vi båt med tillhörande chafför och åkte runt till fyra olika öar. Helt fantastiskt! Vill verkligen inte åka hem.. Nu drar vi vidare till Phi Phi. Ciao!

16 september.

Allt är bra här i Thailand! Just nu är vi i Ao Nang, Krabi. Vi stannar kanske en natt till, sen drar vi oss vidare till antingen Phuket eller till Phi Phi. Spontanitet folket! Det är så mycket platser vi vill se här, men vi har för lite tid! Vi tycker redan att våraförsta dagar har gått för fort! Det betyder alltså att jag måste åka tillbaka snart.. Tråkigt! ;) Nej nu blir det frukostbuffé. See yaa.

En liten update:

Dagen har spenderats på Phranang beach..

13 september.

Hey there. Nu sitter vi på flygplatsen och inväntar våran flygtur på 12 timmar. Inte sådär jättelockande kanske men vi kommer ju förhoppningsvis till ett helt underbart Thailand :) Sista dagen igår hade vi superbra väder så vi njöt till fullo. Tyvärr var Bridgeclimben på harbour bridge fullbokad igår så vi hann tyvärr inte med någon klättring. Men nu har jag ialla fall en orsak till att åka tillbaka ;) Men dom sista dagarna har vi hunnit med det mesta ändå. Sydney tower, Bondi beach osv. Hörs av igen när vi är framme! Puss o hej

9 september

Gråmulet idag med och Chrillan ligger uppe på rummet med feber och här sitter jag ensam och försöker fördriva tiden med bloggar. Varför ska vi ha sånhär otur nu när vi bara har ett par dagar kvar :( Så jäkla typiskt..

8 september.

Fotot är ifrån förra gången vi besökte Sydney.

G´Day!
Vi sitter och sörjer det kassa vädret.. Inget regn men det är molnigt så det blir inte så jätteroliga kort. Dock har vi fått lite annat gjort idag. Nämligen lite shopping (japp vi får shoppa nu, vi ligger ju för tusan i slutspurten) hihi, och sen har vi varit på en jäkligt bra guidad tur i operahuset. Så nu har vi sett hur det ser ut på insidan också. Dom har sju olika salar för event. Vi fick besöka tre av dom. En som kallades "studion" och guiden berättade att bland annat Coldplay hade spelat in där. Sen fick vi besöka den stora teatersalen och sen såklart den största som är operasalen. Vi fick även veta lite nyheter som att det har varit svenskar med i både konstuktionen utanför och inuti operahuset. Och så det svenska kaklet då, men det hade vi redan koll på! Så nu förstår jag varför folk som vi har träffat vill åka till Sverige för att lära sig om arkitektur..

Christine känner sig lite sjukis så vi får hålla tummarna på att hon blir frisk och att solen tittar fram så att vi kan fortsätta våra sista dagar i Australien med full speed!

På återseende!

6 september.

Surfers paradise

Vi kom fram till huvudstaden Canberra igår efter ett dygns resande från Surfers paradise. Första gången på några veckor vi va tvungna att vara instängde på en buss så länge. Nu har vi ju vant oss vid "korta" resor på sisidär ett par timmar. Men nu har vi bara en kvar och den är imorgon tillbaka till Sydney. Där ska vi tillbringa 6 nätter innan vi drar till Thailand och Bangkok! Vi har inga speciella planer för Thailand, bara att ha det jävligt bra innan vi kommer tillbaka till Sverige igen! Men det lutar väll lite åt Phuket och Krabi tror vi.. Här i Canberra är det grått och det kommer skurar då och då, och det är typ katastrof för oss som har haft typ asbra väder i ett halvår nu.. Men vi tänkte i alla fall ta en tripp bort till parlamenthuset snart så att vi har sett lite av staden och inte bara hostelet. Den 27e september står vi på svensk mark igen.. Om det var någon som ville veta ;)