26 juli.

Vi lever. Vi kom fram till Broome imorse efter dryga tolv timmar pa buss.
Kununurra var inte mycket att ha. Sa vi lamnade det lilla samhallet efter tva natter.
I fredags kom Martina till Katherine och vi korde utekvall med tva killar fran Belgien/Holland. Dock blev aterforeningen kort da hon fick ett jobb samma kvall och vi skulle vidare dagen efter. Men vi ses snart igen! :)

OCH vi har strand har! Sa jakla guld! Och vad vi har sett an salange sa ar vastkusten sjukt vacker! Gillas starkt! Dock hade jag hemlangtan for forsta gangen forra veckan.. Men men det gar over..

Tyvarr far man inte lagga upp bilder har men ni far halla ut! Puss&Kram

20 juli.

Idag är det parkhäng på schemat! Igår stod vi mest i köket. Det blev pannkaksmiddag! MUMMA!

Surfade för övrigt in på aftonbladet och såg denna artikel:
Lite sjukt att det där hände typ dagen efter vi var på den där kryssningen!

19 juli.

Idag lämnar vi Darwin! Vi hade innan vi kom hit bestämt oss för att stanna lite längre än en vecka, men som dom två uttråkade stjälarna vi är bestämde vi oss ganska snabbt för att dra vidare efter veckan vi bokat på Harriets Place. Det finns liksom inte så mycket här att göra mer än att äta på resturang och festa i princip.. Så imorgon drar vi vidare till ett litet samhälle som heter Katherine. Vi har bokat två nätter där sen får vi se. Älskar att vi kan ta dagen precis som den kommer!

Igår var vi på krokodilkryssning och besökt Litchfield nationalpark. Där bjöds det på bad i vattenfall och vilda djur. Så idag har vi både sett en svart dingo, en emu och och liten kängru. Tydligen så är både dingon och emun sällsynta här uppe..

15 juli.

Fredag! Jag har trott att det har varit det i flera dagar nu men Christine har bestämt sagt att "nej Jossan, det är bara torsdag idag..". Resan hit var "bara" ett dygn men den kändes längre än den vi gjorde förra gången som var hela två och ett halvt. Så vi var riktigt förstörda när vi kom fram. Vi har kännt oss lite småsjuka nu efter Rock-Touren. Och jag har fått någon allergisk reaktion eller något för jag har prickar på kroppen, och dom första dagarna här efter resan hade vi svullna ben och fötter, så det såg ut som om vi vägde tvåhundra pannor ungefär. Men nu känner vi oss lite bättre igen! Vi har börjat våra morgonpromenader igen som vi avslutade i Brisbane. Blev för lite sådant och för mycket mat på Bali haha. Så kläderna sitter lite tight nu..

Igår var vi på en marknad som låg precis vid stranden. Christine shoppade sina "blåsrör" som vi har skeppat in på posten idag. Efter vi hade strosat runt bland all världens mat, smycken och konst satte vi oss på stranden och kollade solnedgången. Det blir ganska mycket av den varan nu. Men det är ju sjukt mysigt och sitta på stranden och kolla solnedgången :)

Om någon vecka drar vi neråt på västkusten. Vi vet inte riktigt var vi hamnar än, men vi älskar väll IMPULS?! ;)

Bild1: didgeridoos (urbefolkningens blåsinstrument). 2: Glad Crillan när hon pratar med familjen. 3: Folkmassa. 4:Solnedgång första stadiet. 5: Solnedgång andra stadiet.

10 juli.

Hellu mina vanner.
Vi ar nu hemma fran varan ROCK TOUR. Eller vi kom hem igarkvall men det ar forst nu vi har tillgang till dator. Vi hade tre fantastiska dagar (for det mesta). Vi vandrade runt berg, pa berg, satt runt en lager eld, lagade mat i den, lekte lekar osvosv. Fick se dom mest fantastiska platser, den mest stjarnklara himmel jag sett, soluppgangar, solnedgangar. Gar inte riktigt att gemfora med Sveriges :) Men dom som kanner mig riktigt val vet att jag inte direkt ar nagon taltmanniska. Och jag gillar inte smadjur. Sa att sova i en enmanna sack under bar himmel med tusen moss runt omkring va lite for mycket for mig. Plus att man fros som in i helvete eftersom det blir svinkallt i oknen pa vintern.. Sa igar var vi mer an tacksamma for att fa ta en dusch, ga pa en riktig toalett och sova i en sang! Men det bra vager ju helt klart upp allt. Landskapet och manniskorna ar helt fantastiska! Lagger in bilder vid ett senaste tillfalle eftersom jag inte har nagon kamerasladd med mig..

Vi ska vidare till Darwin ikvall sa det blir annu en dygnsresa i buss. Sa vi ska strax ga till affaren och ladda pa oss massor med matsack sa vi klarar oss. Svart och sova pa buss ar lika med mycket snacksatande haha.

Puss och haj.

4 juli.

Back in Brisbane! Men inte i många timmar, vi ska nämligen åka vidare med bussen till Alice Springs och Ayers Rock ikväll. Det är många mil så bussresan kommer ta ungefär två och ett halvt dygn sammanlagt.. Kommer bli riktigt segt, men flygen var väldigt dyra nu eftersom vi bestämde oss för sent.. Men men sånt är livet, nästa gång ska det absolut bokas direkt när det är bra pris! Vi beräknar att stanna där i 3-4 dagar och sen åka vidare till Darwin där vi forhoppningsvis blir kvar ett tag. Längtar som fan efter västkusten. Känns sjukt bra att vara tillbaka i Aussie! :)

Sen har jag hunnit fylla 23 tynga år också! Haha nevars så illa kanske det inte är direkt.. Det blev ialla fall en lugn och sansad födelsedag, man har ju blitt ännu lite vuxnare nu så att säga! ;) Tack till er som sa grattis ialla fall!

PUSS

PS. Har mitt Aussie nummer nu igen! DS.