30 augusti.

Latest:

27 augusti.

Hey!
Vi har hunnit med hela tre stallen sen jag skrev sist. Eller vi ar pa det tredje nu. Vi kom vid tva tiden i eftermiddags. Sydney var kort och gott stort. Det finns hur mycket som helst att gora dar sa vi ska tillbringa ett par till natter dar for att gora staden rattvisa.. Sen hade vi tva natter i Newcastle och just nu befinner vi oss i Port Macqurie. Dom tva sistnamnda ar relativt sma. Men maste beratta att vi har atit krokodil och kangru. Krokodil smaka ungefar som kycklig fast lite segare och kangru smakade vilt. Godaste jag atit pa denna resa helt klart! Vi var pa en fin resturang som lag mellan Harbour bridge och Operahuset. Den maltiden kostade ungefar som en hel manads mat for oss. Men det var det helt klart vart!

UPDATE:
Hann aldrig skriva klart sist.. Men nar vi at som bast borjade Coldplay stromma ur hogtalarna och jag hade ett riktigt halleluja moment!

22 augusti.

Allt går att leka i..

Idag lämnar vi Melbourne för Sydney!

20 augusti.

Fullspäckade dagar här i Melbourne! Igår fotade vi stans höjdpunkter och på kvällen var vi uppe i Eureka skydeck 88 som är 300 meter högt med utsikt över hela staden. Otroligt fint när det lyser på alla håll och kanter i mörkret, mysfredag! Och idag har vi varit på en tur på Great Ocean Road vilket innehöll dom bästa spotsen inklusive dom 12 apostlarna. Riktigt maffigt! Jag fick ett ofrivilligt dopp om fötterna när vi stod på stranden och försöte få till lite bilder. Men allt händer ju mig som vanligt, inga konstigheter haha.

Tornet!

Great Ocean Road touren!

18 augusti.

Hej hej halla! Vi har precis checkat ut fran hostlet. Nu ska vi bara fordriva ett par timmar, narmre 10 stycken faktiskt, tills vi ska till varan buss som ska ta oss till Melbourne! Adelaide ar forovrigt en mysig stad. Vi har hittat ett litet soder har med mysiga fik och grym shopping. Igar hittade vi till Kikki.K som ar en svensk designbutik inom kontorsforvaring bla. Finns den hemma?

Syns nar vi kommer till Melbourne!

16 augusti.

Framme i ett regnigt Adelaide! Kanns ju mindre kul maste jag saga.. Men nu behover man ju inte ma daligt nar man vill ligga inne ett tag extra iaf hoho. Tagen har var LYX till skillnad fran lilla SJ! Sa vi har haft det ratt bra dom senaste 36 timmarna anda.. Men nu vantar pannkaksfrulle som dom tydligen serverar pa detta hostell varje dag. KUNG! Sen ska vi ga och handla tacos. Som Christine har vantat pa den dar tacosen hoho! Pa torsdag kvall drar vi vidare till Melbourne. Bye then folks!

8 augusti.

Ëfter regn kommer solsken.. det var ungefär det som hände idag. Dagen började med grå himmel men sprack upp i sol så småningom :) Det blev en stanrunda idag. Satan så mycket snyggt dom har här! Men vi kan ju tyvärr inte shoppa ändå så det är ju självplågeri att gå i galleriorna.. Men en tågbiljett blev det ialla fall så på söndag bär det av till Adelaide. 36 timmar i ett tåg, sweet! Eller kanske inte men tror det är bekvämare än buss :) Vi kan även stolt presentera att vi sett både Kosta Boda, Acne och Husqvarna i butik och precis nyss sprang vi på ett svenskt hotell/resturang.

7 augusti.

Vi kom fram till Perth i eftermiddags. Här skulle det tydligen vara freezing cold hade vi blivit varnade för.. Jaamen det är ju "bara" 20 grader vi fryser ju nästan ihjäl här :) Imorgon ska vi checka in staden ordentligt. Det vi här sett än sålänge ser bra ut. Verkar vara en mysig stad!

4 augusti.

Vi har varit ute i bushen dom dom flesta av dom senaste dagarna utan varken dator och mobil.. Kan ju vara nyttigt det med eller?! Har ar ialla fall lite av det vi har gjort!